четверг, 25 мая 2017 г.

Ігри та вправи на диференціацію твердих і м'яких звуків.



«Перевір за візерунком»
Мета: навчити розпізнавати в словах тверді й м'які приголосні звуки на етапі власного проговорювання слова вголос, розвивати фонематичний слух.
Хід гри.
На кожній карті розміщені картинки, що містять у назвах яку-небудь пару твердих і м'яких приголосних звуків (задані звуки позначені буквами, які розміщені в правому верхньому кутку карти). Завдання граючого - визначити наявність твердого або м'якого звуку в назві кожної картинки й покласти відповідну фішку: на картинку із твердим звуком у назві - синю фішку, на картинку з м'яким звуком - зелену фішку. Після цього дитині дають ключ, на якому нанесений правильний візерунок, і вона має можливість перевірити правильність виконання завдання. Якщо малюк сам не зуміє перевірити, зробіть це разом і покажіть, як треба порівнювати візерунки.


“Впіймай звук”
Мета: навчити розпізнавати в словах тверді й м'які приголосні звуки, розвивати фонематичний слух.
Хід гри.
Дитині пропонують плеснути у долоні, коли вона почує у назві птаха [л']:
Сорока, дятел, колібрі, лелека, пугач, фламінго, пелікан, чапля, голуб.


«Прикрасимо фартушки»
Мета: навчити розпізнавати в словах тверді й м'які приголосні звуки, розвивати фонематичний слух.
Хід гри.
Дорослий викладає двух намальованих ляльок з фартушками і маленькі кружечки синього і зеленого кольору і повідомляє: - Сьогодні ми будемо прикрашати фартушки у Даші і Діни. У Даші фартушок синього кольору, а у Діни — зеленого. - Я буду називати слова зі звуками [д] і [д'], а ви, якщо чуєте в слові звук [д], прикрашаєте фартух Даші синім кружечком, якщо звук [д'] - прикрашаєте фартух Діни зеленим кружечком.
Слова: звук [д]: дуб, будинок, доктор. звук [д']: дятел, дідусь, дівчинка.


«Що в кого?»
Мета: навчити розпізнавати в словах тверді й м'які приголосні звуки, розвивати фонематичне сприймання
Хід гри
Дорослий роздає картинки дітям. Далі запитує: «У кого кит, а в кого кіт? У кого голка, а у кого гілка?» Діти піднімають відповідні картки (дим – дім, лис – ліс, горох – горіх, салат – салют, плащ - плющ і т.д.).


Вправа “Повтори склади”
ЛА — ЛЯ
ЛИ — ЛІ
ЛУ — ЛЮ
ЛЕ — ЛЄ

Вправа “Повтори пари слів”
лис – ліс, салат – салют, плащ — плющ


Вправа “Повтори словосполучення”
Влучити в ціль; зелений олівець; влетіти в клітку.


Вправа “Повтори речення”
Настало тепле літо. Літак летить у дальній політ. Аліна бачила лося на узліссі.


Вправа “Промов чистомовки”
ЛА-ЛА-ЛА — вже кульбаба відцвіла
ЛІ — ЛІ — ЛІ — летять у небі журавлі
ЛУ — ЛУ — ЛУ — купили ми пилу
ЛЮ — ЛЮ — ЛЮ — дуже маму я люблю.


Вправа “Повтори скоромовку”
Солить Сава Славі сало, бо без солі сало в Слави.

Комментариев нет:

Отправить комментарий